Första dagen avklarad!

Nollningens första dag är avklarad och det gick bra med två undantag.... Ekonomerna vinner stort över oss när vi inte får sjunga våran låt om dem längre vilket är väldigt sorgligt! haha. Fast vi klarar oss ganska bra ändå, de tar ut segern i förskott helt klart!

Nu har jag precis kommit hem från bunkern som är våran älskade studentpub och ska gå och lägga mig i sängen som ser otroligt skön ut nu. Imorgon blir det skola igen och det känns midre kul med tanke på vad sliten man kommer vara då men det är ett senare problem.

Godnatt

Uppladdning

Är tillbaka i Karlstad och förbereder mig för nollning. De senaste dagarna har varit fyllda av fest och denna dag är inget undantag! :D Därför jag är dålig på att uppdatera... förlåt!

Nu lagar jag mat till mig och bästaste Sanna och sen blir det förfest här för tjejerna i klassen innan bunkern. Kommer bli nice!!! Ska försöka bli duktigare på att uppdatera men lovar ingen (a)

SKÅL!

Vänjer mig sakta men säkert

Har varit hemma några dagar nu och vant mig vid kylan, börjar faktiskt bli riktigt behagligt ute. Igår gjorde jag och Karin middag i hennes sommarstuga och det var helmys!!
Idag har jag inte gjort så mycket, mer än att betala massa pengar.. 1970 spänn på reperation av bilen och 2000 på en frys. Tur att det är lön imorgon!!!

Sista dagen! :(

Då kom den fruktade dagen, dagen då vi skulle åka hem.. Vi sov ända till tio idag innan vi tvingade oss upp för att packa ihop rummet. Checkade ut strax efter elva och gick iväg för att äta frukost på ett café/bar i närheten. Satte oss i skuggan men att sitta i skuggan där är som att sitta mitt i solen i Sverige, alltså väldigt varmt.
Tog sedan en taxi till busstationen, fick denna gång åka med en chaufför som inte kunde ett ord engelska men han var lika glad för det. Teckenspråk kommer man faktiskt väldigt långt med! Hoppade på bussen och satt sedan på flygplatsen och chillade. Utetemperaturen var 36 grader när vi gick på flyget. Väl hemma höll vi på att frysa ihjäl när det bara var 18!! Brrrr
Planet och Spaniens fina natur
Becca redo för hemfärd!
Haft en underbar tid i Barcelona och vi planeraar redan nästa resa!! :D
Nu ska jag soooooova, det har man verkligen inte gjort för mycket de senaste dagarna.

Dag 3

Vi ställde klockan på halv nio idag också men försov oss till strax innan tio, inte så konstigt med tanke på vad lite vi sovit... Kämpade oss upp ur sängen och sprang ner till stranden. Vi hittade till och med riktig frukost denna morgon och parkerade oss på varsin solstol. Lika härlig dag på stranden idag också!

Stranden är så härlig, älska riktig sommar med soliga dagar och riktigt varma nätter!!

På kvällen sen så tänkte vi äta en lite finare middag med skaldjur och det var något av det godaste jag ätit!! Det roliga är att middag äter man mitt i natten här, halv ett var klockan när vi var klara. Precis när vi skulle gå kommer en av servitörerna fram till oss med sitt mobilnummer och frågar om vi vill hänga med han och hans kompis ut ikväll. Vi hade inget bättre för oss så det fick bli en rundtur runt området där vi bodde med dem. Kom inte hem för än runt fem denna natt heller, då var det fortfarande 26 grader varmt :)

Våran goda middag!

De snälla servitörerna som bjöd ut oss, det skulle aldrig hända i Sverige..

Dag 2

Klockan ringde 08.30 och vi var faktiskt uppe ur sängen en kvart senare efter bara några timmars sömn. Slängde snabbt på oss badkläder och smet ut i det vackra vädret. Gick in i en affär på vägen ner till stranden för att köpa med lite frukost men där fanns inget man kunde kalla frukost. Blev några muffins, vindruvor, juice och vatten. Perfekt frukost om man frågar mig! haha.

På stranden var det helt underbart och i havet var det nästan 30 grader varmt och jättestora vågor, inte helt fel att bada i. Vi låg i sanden och solade föst men tröttnade rätt fort på alla sand så vi bokade solstolar istället. Mycket sol och sköna tupplurar i skuggan vilket var helt perfekt. När vi kom upp till hotellt igen var klockan kvart över sex vilket blev en liten chock! Klockan går fort när man har roligt.

Becca med en mojito på stranden!

Solen var så stark så man kunde inte kolla ordentligt i skuggan heller.. :)

Väl på hotellet duschade vi och fixade iordning oss för en utekväll på Opium, hade vi tänkt oss i alla fall. Men när vi väl hittat dit tack vare några snälla spanska killar som körde cykeltaxi så visade det sig att de ha 21 års gräns just ikväll. Skitsura var vi och funderade på att sova istället men vi satte oss nere på standen.

Tog kanske fem minuter innan en gäng franska killar kom fram och direkt de gick kom två spanska killar istället. Folk är så himla avslappnade och sköna där, helt annorlunda från Sverige! Kom inte i säng för än efter fem den natten..

Kvällen "underhållning"!

Dag (natt )1

Tio i åtta lämnade vi ett mycket regnigt Karlstad för att komma till något mycket trevligare. Flygturen var helt okej med trevlig personal och en otroligt bra pilot. Kände inget i öronen alls under landningen så det kunde inta vara bättre!

Vi var framme runt elva på kvällen i Girona och där var det tio grader varmare än i Sverige så det kändes lite som att gå in i en varm härlig vägg. Inne på flygterminalen var det däremot svalare och det kändes lite som hemma. Bussturen till Barcelona som tog en dryg timme var mest tråkig eftersom det var mörkt så man såg inte så mycket roligt.

Väl framme i Barcelona skulle vi ta en taxi till hotellet. En ung snygg kille frågar om vi vill åka med honom, bara att gå om hela kön som väntade på taxi och hoppa in i hans bil. Sen började helvetesturen, fy fan vad han körde!! Körde mot rött tre gånger och vid bad en stilla bön att vi skulle överleva..

På hotellet kunde de knappt engelska men det löste sig bra ändå men vi höll på att dö av värmslag därinne så vi flydde snabbt ut på Barcelonas gator, då var klockan halv två typ och vi hamnade direkt på en liten bakgata = inte trevlig. Vandrade snabbt därifrån och  kom ner till den 4 km långa stranden som låg tio minuter från hotellet. Drack faktiskt bara vatten denna kväll och njöt av värmen!

Bara massa äckliga moln över Sverige!       Vi på flyget, laddade som aldrig förr

Redo för Barcelonas gator första natten! :)

Hemma igen

Åh vad kul vi har haft dessa underbara dagar i Barcelona. Finns nästan inte ord för att förklara hur otroligt härligt det var att komma ifrån regniga Sverige och uppleva allt möjligt konstigt och underbart.

Lägger in dag för dag inlägg, annars blir det så otroligt mycket att läsa på ett inlägg. Så läs och njut av härliga Barcelona! :D

Snart åker vi! :)

Jag hade en grym utekväll i Karlstad igår med Becca och några till, kul att träffa lite universitetsfolk igen!!

Nu spöregnar det ute men jag bryr mig inte ett skit om det för om några timmar är jag i Spanien!!! :D Så säger hejdå för några dagar så ses vi nästa vecka!

Packa = tråkigt

Hmm jag skulle ju åka till Karlstad idag men nu sitter jag fortfarande hemma i Arvika... Får åka imorgon istället när jag kanske lyckats packa mer. Kan ju säga att packa är något av det tråkigaste jag vet. Okej, om det bara var till Spanien men nu måste jag dra med hundraåttioelva grejjer till som ska dumpas i Karlstad. Eller ännu tråkigare, jag kan inte bara dumpa det där utan måste packa upp skiten också.

Nog med negativitet!
Idag har jag faktiskt hunnit med att rida två hästar, Hamdir som jag tog en lungn och skön barbackatur med i skogen. Det är verkligen balsam för själen som vi uttryckte det på Wången. Sen fick gamla Sóti sig en riktig tur och han skötte sig över förväntan bra, nästan så att man blir sugen på att tävla killen i tölt igen.

Blev även en middag med Sandra, tror det börjar bli tradition att äta middag ute på onsdagar. Det är en väldigt bra tradition tycker jag! :)

Just det, fixade kontantkort för halebop på telias butik förut och även pengar att fylla på med. Men kärringen gav mig påfyllning för telia istället för halebop så det var bara att fräsa ner till stan i micran igen för att höra vad de kunde göra. Hon jobbade självklart inte kvällen utan en  kille fick ta hand om det. Men nu har jag pengar så jag klarar min kära resa = nöjd tjej!

Paniiiiik!!!

Börjar få lite smått panik nu, inte alls länge kvar till flyget går till Barcelona och jag har knappt börjat titta på vad jag ska ha med mig. Ännu mindre allt jag ska dra med till Karlstad imorgon inför att man ska flytta dit igen. Som sagt paniiiiiiiiiiiik..

Men, men, är i alla fall några dagar kvar. Flyget går inte förän på Fredag men har fullt upp tills dess kan man säga. Kommer bli väldigt skönt när man sitter på planet med Becca och slipper tänka mer på allt i tråkiga Sverige. Ska dock tänka på er här hemma när jag sitter med en paraplydrink på beachen :D

Min första lediga dag på läänge!

LEEEEEEEEEEEEEEEEEDIG!!!!!!!!!!!!

Så himla skönt att bara inte göra någonting, höra regnet utanför imorse och bara kunna ligga kvar i sängen och njuta av att inte ha några som helst krav. Gick upp stax före tio och satte mig och kurade i soffan och kikade ut på regnet, riktigt mysigt faktiskt. Mindre mysigt är att min kära gamla bil har slitit ut ena framdäcket och måste in på verkstad = dyyyyrt....

Nu under kvällen trotsade jag regnet och åkte till Jonna och lagade världens godaste tacos. Måste vara något av det godaste i världen. Fast det vet väl alla redan att jag tycker.. haha. Kikade på stolthet och fördom också och jag kan inte fatta hur man orkade vara så artig förr i tiden. Nu får ni inte missförstå mig, tycker inte att alla ska vara otrevliga. Meen trevligt räcker, man behöver inte niga för alla man inte tycker speciellt bra om osv.

Imorgon blir det massa uppdrag så dags att sova. Godnatt mina kära vänner!

Finaldax!

Upp tidigt idag igen för nu ska det ridas finaler. Anlände till Hannäsbanan i Kil vid niotiden innan jag parkerade mig i en stol på åskadarplats. Trevligt att få titta lite på tävlingarna för en gångs skull, annars brukar man bara springa runt och fixa saker hela tiden.

Efter lunch blev det min och Hamdirs tur att visa vad vi går för. Han skötte sig alldeles utmärkt och vi red upp oss två placeringar i V5 och vara bara fem hundradelar från seger (blev en tredjeplats). Lite smått irriterande men är supernöjd ändå!! I tölten knep vi en 6:e plats och "kröp" sedan runt ärevarvet för vi var så trötta..

Tölten börjar sitta där den ska nu, fick till och med en 5:a för den.
Förra året hade vi 2,5:or..

Galoppen är helt klart roligast tycker Hamdir, min svarta springare! :)

Uttagningar

Tävlat på Glaumurs KM i Kil, i både v5 och t8. A-final i båda grenarna = glad tjej!! :D

Imorgon blir det alltså finaler och jag hoppas på att kunna slå lite från underläge. Ligger nämligen på en femteplats i båda klasserna så det kan bli intressant att se om vi klarar att avancera lite. Hoppas!!

Min kära lilla ponny!
Bilden är över ett år gammal och tagen på Wångens vårtävling. Saknar faktiskt Wången lite!!

Som utlovat!

Fina Sandra på räkfrossa!

Min älskade Corona <3

Är för trött för att skriva någon längre novell här så ni fick dessa bilder istället från en toppenkväll :)
Till helgen är det tävling, måste börja ladda snart!!!

Sandra 20 år!!

Jobbat på Swegon två dagar nu och har två dagar kvar innan jag får efterlängtat semester!!!
Tror jag klarar av det men kommer vara  konstigt att vara helt ledig efter att ha haft fullt upp med tre olika jobb.
Nu på eftermiddagen har jag och Sandra varit på Olssons brygga på räkfrossa. Hon blev ju 20 år igår den gamla damen så det var vi ju tvungna att fira! Blev dock bara två corona till den goda maten eftersom det är jobb för båda imorgon bitti. Ser verkligen inte fram emot att gå upp kvart i sex imorgon.. usch, fy och bläääää.
Ni får bild från räkfrossan imorgon, that's a promise!

Kvällsdopp

Hej hej bloggen! Har nu gjort min sista dag på Lekhörnan men än får jag inte sommarlov, nu är det dags för swegon igen. Mitt "kära" gamla jobb med andra ord. Fast det är rätt så skönt att veta hur allt fungerar och att ingen berömmer jobbet jag gör. Efter jobbet idag så red jag en tur på Hamdir, dags att börja träna inför helgens tävling kanske.. sen så blev det kvällsdopp med Hanna i speked. Så skönt och riktigt kul att träffa henne igen. Men nu blir det sängen. Godnatt!

Arvika levererar!

Hamnfesten har varit helt awesome!!
På Fredagen jobbade jag heeeeeela dagen, slutade klockan sex och då stod det en snäll Jonna utanför dörren för att hämta mig med bilen. Direkt ner till Arvikas regninga hamn för att lösa ut festivalbiljetten, sen flydde vi snabbt hem till Jonna och det kändes inte speciellt kul att gå ut i det regnet.. Men.. så hände miraklet, halv tio slutade det regna och Veronica Maggio skulle upp på scen klockan tio. Nice!! Kvällen blev lugnt och det var soft att vara ute igen.

Lördag!
Jobbade 10-14, inte så kul men kvart över två stod maten serverad hemma sen var det bara att tagga till på nytt. Till Jonna igen och där var även Karin och några fina tjejer till. Solen sken och vi hängde på balkongen med några öl = underbart! Blev en himla bra kväll ute också, kan ju säga att jag rent av älskar när det är killar som jobbar i baren!! Man får ju beställa typ direkt då, så skönt.

Idag har det varit lugnt, kollat på första Harry Potter med mamma vilket va väldigt lagomt idag. Nu är det bara fem jobbdagar kvar också!  Wiiiiee

Jonnas kamera tar mycket fina kort! :)

Una cerveza por favor!

Nu har jag flyttat in till stan igen (Arvika) så nu har jag tillgång till dator. Har ju bara bloggat från mobilen ett tag och det är inte riktigt samma sak..

Har äntligen lite lediga kvällar nu och känner att jag kan leva igen, kommer nog inte jobba så mycket nästa sommar. Min kropp börjar ju bli gammal och rostig! Haha!!

Har bara tre dagar kvar på Lekhörnan nu och kommer nog sakna det lite tror jag. Har så kul när jag jobbar med rätt folk och idag har jag haft privat spanskalärare direkt det inte varit kunder, så nice! Nu kan jag minsann beställa öl på rätt språk.

Imorgon drar Arvika hamnfest igång och gud vad kul det ska bli att bara vara lite fri, har ju inte festat alls sen Öland så har lite att ta igen. Kan bli lite tufft att jobba på Lördag bara.. :P Skyller på Jonna!!!

Saknar Karlstad också bara så ni vet!

Tacksittning disney!

lugnt och skönt

Nu är jag klar med mitt uppdrag ute på wagge. Skönt att få ta det lite lugnt men det känns lite konstigt också faktiskt. Nu sitter jag i sommarstugan och bara slappar järnet, så skönt!! Nu är mesta fixat inför Barcelona med. Becca rullar in på Karlstads station på torsdagen och då blir det utgång . På fredagen blir Spanien! :D Allt detta händer vecka 33. Nice!