Allt mellan himmel och jord

Sitter nu på rummet och pluggar det sista inför provet om foderstater. Trodde inte att det skulle vara sånt krångel att räkna ut för hand. Igår fick vi öva på en påhittad häst. Såhär såg hon ut:

Sto
Islandshäst
Väger 300kg
30 månader gammal
Dräktig i 10:e månaden
Red fyra gånger i veckan
Skritt 20 min/ridpass
Trav/tölt/galopp/pass: 45 min/ridpass

Kändes inte så realistiskt men jag o Elin klarade iallafall räkna ut foderdtat till den. Tog över en timme bara!

Har haft hovvård med ny lärare, verkade lite hovar och det gick ganska så bra för att vara fösta gången. Kommer nog klara oss utan Daniel som lärare. Jonas som vi har nu är nåågra storlekar större i muskler, bara några!!

Kommentarer
Postat av: jonna

Hade sånt foderprov förra terminen (tror jag det var), vet precis vad du menar att det är krångligt att räkna ut för hand! Fast det går ganska smidigt när man har lärt sig ändå, och det är ju bra att kunna :)

2009-11-11 @ 17:37:41
URL: http://jonnacarolina.blogg.se/
Postat av: Stina

Ja, det är hemskt nu nät det ändå finns program på datorn som räknar sånt. Men, men tror jag klarade mig skapligt iallafall. Men det tog sin lilla tid att räkna ut tre foderstater..

2009-11-11 @ 18:28:18
URL: http://soti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0