Farbror polisen

Jag klagat på att det aldrig händer något här. Men nu ska jag inte klaga mer!! Idag har jag sett en totalt kraschad bil, pratat med polisen, lyssnat på "consert", spelat brännboll och lite till.

Om vi börjar med bilen då. Det första man hör på morgonen när man ska upp tidigt och ta hand om hästen, det är att det ligger en kvaddad bil i Alsen. Ingen visste vem som kört, var denna någon var eller vad som egentligen hade hänt. Jag, Jennie och Sarah tog då en promenad bort till Alsen. Och jag säger bara att denne någon måste haft en otrolig tur som inte är död!!

Iallafall så kom polisen ut och gick runt på skolan i en timme innan de bestämde sig för att ha möte med alla. En ganska förståndig polis pratade med oss och sa att den som kört klarat sig oskadd men att vi måste se efter varandra bättre så att ingen kör i det tillstånd som den här personen var i. Han ville inte meddela oss att någon har dött nästa gång han kommer. Det lät klokt, eller vad man ska säga.

När lugnet hade lagt sig igen så skulle jag ner till pållen. Då är det typ en mini-consert på Wärdshuset. Så jag och Erla stod på avstånd och diggade musik. Inte min favorit kanske men det fick duga för stunden.

Ni kommer väl ihåg att jag inte skulle bli sen ikväll.
Men när jag skulle sätta mig framför TV:en för en myskväll med mig själv så skulle vi tydligen till Alsen och spela brännboll. Så det var bara byta om och hoppa in i bilen. Vi trodde att vi skulle vara jättefå men oj vad fel i hade. Hela Alsen var där, gamla som unga. Men det blev ganska trevligt, otroligt längesen jag spelade bara. Klarade till och med träffa bollen med det riktigt racket!!  Då förstår ni ju vad "duktig" jag är på brännboll. Ett extra pris borde delas ut till mig och Elin eftersom vi var de enda från Wången som vågade spela!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0